duminică, 6 aprilie 2008

Puterea de a fi rau




Voltaire-cantaret american.
Ca sa incep si blogul de astazi, vreau sa zic ca de cand ma stiu m-au fascinat personajele negative din...orice, de fapt. Cand eram mic si citeam un basm, in gand imi doream ca balaurul sa-l prinda pe Fat-Frumos si sa-l taie in sapte bucatele (cate una pentru fiecare cap)
Da, asa e. Ma atrag personajele negative care stiu ce vor si stiu cum sa faca rost de ceea ce vor. Personajele ingamfate, inteligente, macabre etc etc...Si pana acum nu mi-am dat seama de ce.
Pana acum. Am realizat ca a fi rau inseamna a fi puternic. Cum asa? Uite: Daca eu as vrea sa fac rau cuiva, mai devreme sau mai tarziu m-ar macina sentimentele de vinovatie. Constiinta iti sta in cale. Constiinta, hranita cu toate acele principii ale moralitatii, de la Moise incoace: "sa nu ucizi, sa nu furi, sa nu minti..." Dar daca cineva ar reusi sa inlature constiinta, sa faca rau intentionat, atunci acel cineva a reusit sa se stapaneasca pe sine. A reusit sa se controleze, si odata cu el, si constiinta. Iar pentru mine, faptul de a-ti controla total toate gandurile/sentimentele reprezinta atingerea unui plan mai inalt. Ori asta, ori esti nebun, si atunci chiar nu te poti controla. (cam ca individul din dreapta; cine-l mai tine minte? Asa e, "Batman" e un film de milioane.)
Asadar, concluzie: Ce concluzie? Daca vreti sa fiti rau, invatati sa va controlati sau cedati nervos pana la un grad periculos de nebunie.



Va saluta Nilu'.

Niciun comentariu: